Yemekte çocukları zorlamak doğru değil
Yazısı 2011 Anne ve çocuk Sağlığı, Sağlık Haberleri kategorisi altında | yorum yok Özet: » Yemekte çocukları zorlamak doğru değil » Sağlık Haberleri | Güncel Sağlık Haberleri | Bitkisel Sağlık | Sifalı bitkiler başlıklı yazı Anne ve çocuk Sağlığı altında yayınlanmaktadır30 Eki
| sponsorlu bağlantılar |
ABD’de yapılan bir araştırmaya göre, aileler iyi niyetle de olsa çocuklarını tabaklarındaki yemekleri bitirmeye zorlayarak çocukların fazla yemelerine yol açıyor. Bu da çocuklarda obeziteden kalp rahatsızlıklarına kadar birçok hastalığın nüksetmesine neden olabiliyor.
New York eyaleti Ithaca’daki Cornell Üniversitesi ile New Mexico Eyalet Üniversitesinden araştırmacılar, “Akılsızca Yemek: Neden Düşündüğümüzden Çok Yiyoruz” konulu bir araştırma yürüttüler. Çocukları anaokuluna giden annelere, “çocuklarının, tabaklarındaki yemeklerini hangi oranda bitirdikleri” soruldu. Çocuklara da, “sabah anaokulunda ne kadar, tatlandırılmış renkli tahıl gevreği yemeyi arzu ettikleri” sorusu yöneltildi.
Çocuklara kaselerini istedikleri kadar tahıl gevreği doldurmalarına izin verildikten sonra, kaselerdeki gevrek tartıldı.
Baş araştırmacı Brian Wansink’in açıkladığı sonuçlara göre, çocuklarına tabaklarında yemek bırakmamalarını sürekli söyleyen daha kontrollü ailelerin çocukları, özellikle de erkek çocuklar, anaokulunda daha büyük porsiyon tahıl gevreği istiyor.
İlgili yazılar:
- Şaşılık çocukları olumsuz etkiliyor!
- Boşanmalar en çok Çocukları Etkiliyor
- Sıfır beden modeller çocukları olumsuz etkiliyor!
- Hareketsiz çocukları bekleyen tehlike
- Çocukları sıcaklardan koruyun
sponsorlu bağlantılar
İçinizde kalmasın sizde bir şeyler yazın.