Yağlı Gıdaların Zararı
Yazısı 2011 Beslenme Diyet (Şeker) kategorisi altında | yorum yok Özet: » Yağlı Gıdaların Zararı » Sağlık Haberleri | Güncel Sağlık Haberleri | Bitkisel Sağlık | Sifalı bitkiler başlıklı yazı Beslenme Diyet (Şeker) altında yayınlanmaktadır15 Ara
| sponsorlu bağlantılar |
Yağlı Gıdaların Zararı
Yağlı gıdalarla beslenmek ve kan şekerinin yüksek olması kadınlarda meme kanseri riskini artırıyor.
Journal of the National Cancer Institute’ta yayınlanan araştırmada, menopoza girmiş 188 bin 736 kadının beslenme alışkanlıkları ayrıntılı bir şekilde incelendi. 4,4 yıllık bir zaman diliminde, araştırma kapsamındaki kadınlardan 3501’i meme kanserine yakalandı.
Araştırmacılar, günlük kalorilerinin yüzde 40’ı yağlardan oluşan kadınların meme kanserine yakalanma riskinin, kalorilerinin yüzde 20’si yağlardan oluşan kadınlardan yüzde 15 oranında fazla olduğunu belirledi.
Şeker-kanser bağlantısı
İsveçli bilim adamlarını yaptığı bir araştırmada da, kan şekeri yüksek kadınların kansere yakalanma ihtimalinin daha fazla olduğu görüldü.
Yaklaşık 65 bin kişi üzerinde yapılan, 13 sene süren araştırma döneminde, 2478 kişi kansere yakalandı.
Umea Üniversitesinden bir ekibini yaptığı araştırmada, yüksek kan şekerinin 49 yaş altı kadınlarda meme kanseri riskini artırdığı belirlendi. Araştırmada, kan şekeri yüksekliğinin kadınlarda pankreas, deri ve rahim kanseri riskini de artırdığı saptandı.
Kan şekeri seviyesinin yüksekliğinin erkeklerde riski artırdığına dair bir bulguya ise rastlanmadı.
Diyabet uzmanları, aradaki bağlantıyı kanıtlamak için başka araştırmalara ihtiyaç olduğunu belirttiler.
İlgili yazılar:
- Migren Meme Kanseri Riskini Azaltıyor
- 13 Kilo Fazla Kanser Nedeni
- Meme kanseri olanların içmemesi gereken içecek
- Kansere karşı mantar ve yeşilçay
- Şarapta kanser riski
sponsorlu bağlantılar
İçinizde kalmasın sizde bir şeyler yazın.