Renkli gıdalar çocukları tehdit ediyor
Yazısı 2011 Beslenme, Sağlık Haberleri kategorisi altında | yorum yok Özet: » Renkli gıdalar çocukları tehdit ediyor » Sağlık Haberleri | Güncel Sağlık Haberleri | Bitkisel Sağlık | Sifalı bitkiler başlıklı yazı Beslenme altında yayınlanmaktadır30 Eki
| sponsorlu bağlantılar |
Besin maddelerine eklenen katkı maddeleri ve renklendiriciler renkleriyle göz alıyor ama içerdikleri katkı maddeleri çocukların sağlığını tehdit ediyor. Çocukların yanı sıra yetişkinler tarafından da tercih edilen; cips, çikolata, şeker gibi gıdalar sanıldıkları kadar masum değil.
Araştırmalar, gıdalardaki katkı maddelerinin çocuklardaki hiperaktivite ve dikkat eksikliği gibi psikolojik bozukluklarda rolü olabileceğini gösteriyor.
Ne işe yararlar?
Renklendirici maddelerin çocuk gelişiminde olumsuz etkileri olduğunu söyleyerek anne-babaları uyar Beslenme ve Diyet Uzmanı Oya Yüksek şöyle konuştu: “Katkı maddeleri tek başına gıda olarak tüketilmeyen, gıda ham veya yardımcı maddesi olarak kullanılmayan, tek başına besleyici değeri olan veya olmayan, imalat sırasında kalıntı ve türevleri mamul maddede bulunabilen maddelerdir. Bunlar ayrıca, bir gıdanın üretilmesi, tasnifi, işlenmesi, hazırlanması, ambalajlanması, taşınması, depolanması sırasında gıdanın koku, tat, görünüş, yapı ve diğer niteliklerini korumak, düzeltmek veya istenmeyen değişikliklere engel olmak ve düzeltmek amacıyla kullanılmasına izin verilen maddelerdir.”
Gıda katkı maddelerini tanımlamak ve herhangi bir karışıklığa yol açılmaması için E harfi ve üç rakamlı sayıların kullanıldığını söyleyen Yüksek, “Avrupa Birliği tarafından her katkı maddesi için bir kod belirlenir. Katkı maddesi olarak tanımlanan tüm kimyasallar bu kodlama sisteminin içindedir” dedi.
Gıda katkı maddelerinin işlevlerine göre de sınıflandırıldığını kaydeden Yüksek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Koruyucular, tatlandırıcılar, antioksidanlar, renklendiriciler, taşıyıcı solventler, asitler, aroma arttırıcılar, jelleştiriciler, köpük oluşturucular, nişastalar ve daha birçok madde gıdaları istenen şekle ve renge getirir.” İngiltere’deki Southampton Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırma ise, renklendirici denilen boya katkı maddelerinin hiperaktif çocukları olumsuz etkileyebileceğini gösterdi. Çalışma sonunda; 8-9 yaş arası çocukların boya katkılarından olumsuz etkilendiği tespit edildi. 3 yaş grubu çocuklarının ise bunların kana sadece bir kez karışmasıyla bile olumsuzluk yaşadıkları belirlendi.
İlgili yazılar:
- Hormonlu gıdalar hayatımızı tehdit ediyor
- Yaz ishali çocukları tehdit ediyor
- Çocuklarınız hazır gıdayla beslenmesin
- Hormonlu gıdalar çocukları daha fazla etkiliyor
- Okul dönemi stresi çocukları hasta ediyor
sponsorlu bağlantılar
İçinizde kalmasın sizde bir şeyler yazın.