Katı gıdalarla beslenen bebek obez oluyor
Yazısı 2011 Anne ve çocuk Sağlığı, Sağlık Haberleri kategorisi altında | yorum yok Özet: » Katı gıdalarla beslenen bebek obez oluyor » Sağlık Haberleri | Güncel Sağlık Haberleri | Bitkisel Sağlık | Sifalı bitkiler başlıklı yazı Anne ve çocuk Sağlığı altında yayınlanmaktadır30 Eki
| sponsorlu bağlantılar |
Anne sütünün hem anne hem de bebek için yararlı olduğunu ifade eden uzmanlar, katı gıdalarla beslenen çocuklarda obezite riskinin 6 kat arttığını belirtiyor.
Toplum Sağlığı Araştırma ve Geliştirme Merkezi Müdürü Prof. Dr. Nazmi Zengin, ABD’de Harvard Üniversitesi tarafından Boston Çocuk Hastanesiyle ortaklaşa yapılan bir araştırmada, anne sütü yerine mama ile beslenirken 4 aylık olmadan önce katı gıdalar verilmeye başlanan bebeklerde 3 yaşına geldiklerinde obezite görülme riskinin 6 kat arttığının tespit edildiğini söyledi.
Anne sütünün hastalıkları azalttığını, herhangi bir nedenle hastalık olduğunda iyileşmesini desteklediğini ifade eden Zengin, “Annelere 2 yaş dolana kadar bebeklerini emzirmeleri önerilir. Dünya Sağlık Örgütü 6 aylık olana kadar bebeklere sadece anne sütü verilmesini öneriyor. Bu süre içinde verilmesi gereken tek destek demir ve D vitaminidir” dedi.
Anne sütünün bebekler için mükemmel bir gıda olmasının yanı sıra aynı zamanda onlar için bağışıklık sistemini güçlendiren bir aşı gibi de işlev gördüğünü dile getiren Zengin, anne sütü emen bebeğin daha az hastalandığını, anne sütünün ishalli hastalıklara, solunum yolu enfeksiyonlarına, orta kulak iltihabına, şeker ve astım gibi hastalıklara karşı bebeği koruduğunu bildirdi.
Katı gıdalar verilen bebeklerde obezite görülme riski artıyor
Zengin, kısa süre önce de Boston Çocuk Hastanesi ve Harvard Üniversitesi’nce bebekler üzerinde yapılan araştırmanın sonuçlarının da anne sütünün önemini bir kez daha ortaya koyduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti:
“Harvard Üniversitesi tarafından Boston Çocuk Hastanesiyle ortaklaşa yapılan araştırmada, anne sütü yerine mama ile beslenirken 4 aylık olmadan önce katı gıdalar verilmeye başlanan bebeklerde 3 yaşına geldiklerinde obezite görülme riskinin 6 kat arttığı tespit edildi. Bugün bazı anneler 4 ay dolmadan patates, elma, armut gibi katı gıdaları ezerek bebeklerine veriyor. Bu bebeklerin gelişimi için oldukça zararlı. Sussanna Huh ve arkadaşlarınca 847 çocuk üzerinde yapılan araştırma, anne sütünün bebeklerin sağlığı için ne denli vazgeçilmez bir madde olduğunu açıkça ortaya koyuyor.”
İlgili yazılar:
- Emzirme Hakkında Yararlı Bilgiler
- “Mama reklâmları yasaklansın”
- Dahiliğin sırrı annelerin sütünde
- Anne sütünün ne gibi faydaları vardır?
- Çocuklarda Kulak Enfeksiyonları
sponsorlu bağlantılar
İçinizde kalmasın sizde bir şeyler yazın.