Kalp sağlığınız için Soya tüketin
Yazısı 2010 Sağlık Haberleri kategorisi altında | yorum yok Özet: » Kalp sağlığınız için Soya tüketin » Sağlık Haberleri | Güncel Sağlık Haberleri | Bitkisel Sağlık | Sifalı bitkiler başlıklı yazı Sağlık Haberleri altında yayınlanmaktadır8 Kas
| sponsorlu bağlantılar |
Bünyemizde Bulunan Nitrik Oksit (NO) Mucizesi ile Kalp Hastalıklarına Son Yazı Dizisi’nden (Dr. Louis J. İgnarro’nun Nobel tıp ödüllü programı)
Soya mucizesi
Yakın zamana kadar, birçok Amerikalı soyayı muhtemelen hiç tatmamıştı. Soyanın faydalarına dair söylentilerle beraber, daha çok insan onu soya burgerlerinden soya sütüne kadar her şeyin içinde tüketir oldu.
Soya ve NO
Soya Japonya’da yıllarca son derece yaşamsal bir diyet unsuru olagelmiştir. Bildiğiniz gibi, Japonlar Amerikalılardan daha az kalp hastalığına yakalanıyorlar ve onların ömürleri daha uzun. Bunda aslan payı soyaya ait. Japon diyetinde fiber oranı bizimkilerden daha yüksek, yağ oranı daha düşük, ve soya fasulyesi büyük bir fark yaratıyor. Soya antioksidan işlevi gören ve kalp damar hastalıklarından göğüs ve prostat kanserlerine kadar her şeyle savaşan fitonutrienlerle doludur. Özellikle isoflavonlar denen soya özleri serbest radikallerin şekillenmesini ve NO üretimini engelleyen endotelyal hasara neden olmasını engelleyerek kan yağlarının oksidasyonuna müdahale eder.
Soya: Yüksek Kolesterolün Baş Düşmanı
Birçok beslenme uzmanı ve bilim adamı kendilerini soyayı kalp sağlığı diyetinde destekleyen birçok kanıtla ikna olmuş bulunuyorlar. Örneğin, 2001′de İtalya, Milano Üniversitesi’nden araştırmacılar şunları yazdılar: “Soya fasulyesi diyeti yüksek kolesterol düzeyleri için en uygun diyet öğesidir.” Current Aterosklerosis Reports’da onlar soyanın kolesterol düzeylerini nasıl düşüreceğini açıklayan bir dizi varsayım sundular; buna onun zengin fitoöstrojeni, fiberi ve hatta proteini de dahildi. Kentucky Üniversite’sinden araştırmacılar soya proteininin toplam 740 erkek ve kadının kolesterol düzeyleri üzerindeki etkisini araştıran otuz sekiz çalışma gerçekleştirdiler. 1995 senesinde New England Journal of Medicine’de, bilim adamları günde hayvan proteininden ziyade ortalama 47 gram soya proteini tüketildiğinde, toplam kolesterol düzeyleri % 9.3, LDL’nin % 12.9, ve trigliserin % 10.5 gerilediğini ifade ettiler. Aynı zamanda, HDL (iyi) kolesterolü düzeyleri % 2.4 yükseliyordu, her ne kadar bu artış sayısal manada çarpıcı olmasa da.
Diyet Soyasından Mükemmeli Elde Etmek
Diyetinize soyayı ilave etmenin birçok yolu var. Tümüyle soya yoğurdu, tadını pek sevmeseniz de, ya da soya sütü kullanın. Soyayı diyetinize miso çorbasıyla ilave edin. Soya sandviçleri, kavrulmuş soya fındıkları, tempeh, soya unu, tofu; ilaveten somon, teriyaki, seşi ve saşimi yiyin. Son zamanlarda kabuklu soya fasulyeleri (edamame) onu servis eden birçok suşi restoranı sayesinde tatlı bir atıştırmalık olarak rağbet görür olmuştur. Sağlıklı yiyecek marketlerinden donmuş edamame alabilirsiniz.
Soya ömrünüzü uzatır.
İlgili yazılar:
- SOYA VE KALP SAĞLIĞI
- Kalp sağlığınız ve NO üretimi için balık ve deniz ürünleri tüketimi
- Kalp sağlığınız için Yeşil çay için
- Kalp sağlığınız için Sarımsak
- Sağlıklı bir kalp için faydalı tavsiyeler
sponsorlu bağlantılar
İçinizde kalmasın sizde bir şeyler yazın.