Dayak yiyen çocuğun zekâ seviyesi düşüyor
Yazısı 2011 Anne ve çocuk Sağlığı, Sağlık Haberleri kategorisi altında | yorum yok Özet: » Dayak yiyen çocuğun zekâ seviyesi düşüyor » Sağlık Haberleri | Güncel Sağlık Haberleri | Bitkisel Sağlık | Sifalı bitkiler başlıklı yazı Anne ve çocuk Sağlığı altında yayınlanmaktadır30 Eki
| sponsorlu bağlantılar |
Amerika Birleşik Devletleri’nde yapılan bir araştırmada, anne ve babalarından dayak yiyen çocukların ruhsal gelişiminin yavaşladığı tespit edildi.
Alman Die Welt gazetesinin internet sitesinde yer alan araştırma sonuçlarına göre aile içinde dayağa maruz kalan ve şiddet gören çocukların zekâ düzeyi de yaşıtlarına göre daha düşük seviyede kalıyor.
Amerikan New Hampshire Üniversitesi bilim adamlarının, sonuçlarını San Diego kentinde şiddet ve travma üzerine düzenlenen uluslararası bir konferansta açıkladıkları araştırmaya göre, aile içinde şiddet gören ç ocukların zeka düzeyi yıllar sonra bile yaşıtlarına göre daha düşük oluyor.
Yıllarca süren araştırmayı yapan ekibin başı Murray Straus, “Çocuklar ne kadar sık dövülürse ruhsal gelişimleri o kadar yavaş oluyor” dedi.
ABD’de yaşları 2 ile 4 ve 5 ile 9 arasında değişen iki ayrı grupta toplam 1500 çocukla yapılan araştırma çerçevesinde, her iki grupta da çocukların 4 yıl arayla 2 kez sınava tabi tutulduğu, yaşları daha küçük olan çocuklarda dayak yiyen ve yemeyenler arasındaki zeka farkının çok daha fazla olduğu belirlendi.
İlgili yazılar:
- Dayak çocuğun zeka seviyesini düşürüyor
- Çocuğunuz ile ilgilenin!
- Aile içi şiddet çocuğu hasta ediyor
- Çocuğun İlk Çığlıkları ve İlk Sözcükleri
- AİLE PLANLAMASININ ANA ÇOCUK SAĞLIĞINA ETKİSİ
sponsorlu bağlantılar
İçinizde kalmasın sizde bir şeyler yazın.