Çikolatanın kalbe etkisi
Yazısı 2010 Sağlık Haberleri kategorisi altında | yorum yok Özet: » Çikolatanın kalbe etkisi » Sağlık Haberleri | Güncel Sağlık Haberleri | Bitkisel Sağlık | Sifalı bitkiler başlıklı yazı Sağlık Haberleri altında yayınlanmaktadır16 Ara
| sponsorlu bağlantılar |

Çikolata, şeker bağımlılığı kadar kötü olmayan sakin bir ün olmasını sağlamıştır. Bu bazen kişiye, gerçek olamayacak kadar iyi görünebilir. Araştırmalar, bir çikolata türünün sadece lezzet bakımından zengin olmadığını göstermiştir, aynı zamanda elma, üzüm, yeşil çay ve kırmızı şarapta bulunan koruyucu antioksidanlar tarafından da zengindir. Böylece çikolata yeni bir süper besin midir? Tamamen değil. Gelişmekte olan bir vücutta suçlu bir zevk uyandıran çikolata, kanıt olarak sunulabilir. Çoğu kişi, çikolatayı bitki esaslı bir yiyecek olarak düşünmez, fakat öyle olmaktadır.
Çikolata, Teobroma kakao ağacının çekirdeklerinden yapılır. Bu çekirdekler kakao tohumları olarak da bilinir, mükemmel bir doğal antioksidandır; kalp damar hastalıklarından korunmak için flavonoidler bakımından oldukça zengindir. Ancak elimize ulaşan çikolatalar maalesef birçok işlemden geçerek doğallığını ve yararlarını kaybetmektedir. Sütlü ve beyaz çikolatalar yararını kaybetmiş hatta zararlı oldukları için çikolata ve kakao oranı yüksek bitter çikolata tercih edilmelidir.
Gelişmiş endotel fonksiyon: araştırmalara göre, bitter çikolata, endotel hücrelerin işlevini artırarak damarların elastikiyetini kazanmasına ve kan akışının serbest olmasına ve kan damarlarının düzenli görev görmesine yardımcı olduğu kanıtlanmıştır.
Düşük kan basıncı: Yakın tarihli bir çalışmada, 15 gün boyunca bitter çikolata tüketen erkekler ve kadınların sistolik ve diyastolik kan basıncında düşüş olduğu görülmüştür. Yüksek tansiyonlu ve 55-64 yaş arasındaki kişilerde de aynı araştırma sonuçları görülmüştür. 2 hafta boyunca düzenli siyah çikolata tüketenlerin kan basıncında ciddi bir düşüş yaşanmıştır. Fakat çikolatasız 2 gün geçirdiklerinde kan basıncı yine eski seviyesine dönmüştür.
Gelişmiş kolesterol profili: Bitter çikolata tüketmek, kötü -LDL kolesterolü düşürüken, iyi -HDL kolesterolü artırabilir. Çikolata, 3 temel yağ asidini içerir. Bunlardan biri zeytinyağında da bulunan oleik asittir. Araştırmalar, oleik asidin kalp dostu ve tekli doymamış yağ olduğunu ve kolesterolü biraz olsun azaltabildiğini göstermektedir. Diğer iki asit ise, stearik ve palmitik asittir ve doymuş yağ içerir. Genel olarak palmitik asitli doymuş yağ toplam kolesterolü artırır ve kalp hastalığını tetikleyebilir. Stearik asidin kolesterol üzerinde bir etkisi görülmemiştir, ne azaltır ne de çoğaltır.
En az %70 kakao içeren koyu çikolata tüketin. Haftada birkaç kez küçük porsiyonlarda çikolata tüketin. Etiketini kontrol ederek alın. Hurma yağı ya da hindistan cevizi içerenlerden uzak durun. Çikolata ile birlikte süt içmeyin.
İlgili yazılar:
- Siyah çikolatanın aydınlık yönü
- Çikolatanın 13 önemli faydası
- TANSİYON VE ŞEKER HASTALIKLARI-DOÇ.DR.ÖMER COŞKUN’DAN BİTKİSEL ÖNERİLER
- Herderde Deva Bitkiler A'dan Z'ye
- Şifalı Bitkiler
sponsorlu bağlantılar
İçinizde kalmasın sizde bir şeyler yazın.