Ballı çayda antioksidan artmasıGoogle


sponsorlu bağlantılar


Ballı çayda antioksidan artması

Gıda Mühendislerinin yaptığı araştırma, balla tatlandırılan çayın antioksidan değerinin ortalama yüzde 50 oranında arttığını ortaya koydu.

Araştırmayı, İstanbul Teknik Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü gerçekleştirdi. Çayın, içeriğindeki polifenoller sayesinde güçlü bir antioksidan olduğu gerçeğinden yola çıkıldı ve diğer bir antioksidan kaynağı olan bal ile tatlandırıldığında ortaya çıkan etki ölçüldü.

İstanbul Teknik Üniversitesi Gıda Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Dilek Boyacıoğlu, birçok hastalığın oluşum ve gelişiminde risk azaltıcı etkisi olan antioksidan maddelerle ilgili yapılan araştırmada, Türk insanının çok sık tükettiği çayın içeriğindeki antioksidanların hangi koşullarda, nasıl etkilendiğini incelediklerini anlattı.

Balın bileşiminde de antioksidan özelliğe sahip polifenoller bulunduğunu vurgulayan Prof. Dr. Boyacıoğlu, araştırma hakkında şunları söyledi:

”Çay ve bal günlük yaşamımızın iki vazgeçilmez gıda maddesi. Araştırmamızda antioksidanca zengin bu iki gıda maddesinin bir arada kullanımının nasıl bir sonuç vereceğini görmek istedik. Çalışmada, sonuçları etkileme açısından fark yaratıp yaratmadığını görebilmek için çam balı, poliflora (karışık bölgelerden toplanmış), yöresel (Şemdinli) ve monoflora (ayçiçeği) olmak üzere 4 çeşit bal kullandık. Bu karışımı farklı sıcaklıklardaki içilmeye hazır çaylara karıştırdık.

ANTİOKSİDAN KAPASİTESİNDE YÜZDE 50 ARTIŞ
Çaya bal ilavesinin yapıldığı farklı sıcaklıkların balın HMF (hidroksimetilfurfural) ve diastaz değerleri (doğal enzimler) üzerine etkileri de analiz edildi. Toplam fenolik madde içeriğinin balın çaya ilave edildiği bütün sıcaklık derecelerinde yükseldiği gözlemlendi. Bu artış yüzde 25-35 aralığında gerçekleşti.”

Benzer şekilde balın çaya ilave edildiği tüm sıcaklık derecelerinde toplam antioksidan kapasitesinde de artış gözlendiğini belirten Boyacıoğlu, ”Bu artış 70-90 derece aralığında ortalama yüzde 50 oranlarında gerçekleşti” dedi.

Öte yandan Prof. Dr. Boyacıoğlu’nun yönettiği araştırma sonuçlarının İrlanda’da gerçekleştirilen EFFoST Gıda ve Sağlık Kongresi’nde de sunulduğu, katılımcılardan büyük ilgi gördüğü belirtildi.


İlgili yazılar:

  1. En büyük antioksidan limon!
  2. Yapraklı sebzeler alzheimer riskini azaltıyor
  3. Doğal antioksidan yaban mersini
  4. Antioksidan nedir ? etkileri nelerdir
  5. Sütlü çayın kalbe yararı yok

sponsorlu bağlantılar

İçinizde kalmasın sizde bir şeyler yazın.

İsim: (Gerekli)

eMail: (Gerekli

Yorumunuzu yazın:

 

Sağlık sitesi

Not: Burada yer alan bilgiler sadece bilgilendirme amaçlıdır. Hiç bir şekilde, bir tedavi, uygulama ya da karar için asla baz teşkil etmez, etmemelidir. Bu içerik baz alınarak verilecek herhangi bir karar ya da uygulama için bu site sorumluluk taşımaz. Bu yazıyı okumakla bunu kabul etmiş sayılıyorsunuz.