Antep fıstığı damar tıkanıklığını önlüyorGoogle


sponsorlu bağlantılar


Yapılan araştırmalar, Antep fıstığının damar tıkanıklığını önlediği ve kolesterolü düşürdüğünü ortaya koydu. Gaziantep’te yapılan bilimsel bir araştırmada, Antep fıstığının damar tıkanıklığını önlediği, kolesterolü düşürdüğü belirlendi. Atatürk Üniversitesi ve Türk Fizyolojik Bilimler Derneği tarafından düzenlenen 34. Fizyoloji Kongresinde sunulan “Antep fıstığının genç sağlıklı erkeklerde lipid parametreleri ve oksidatif durum üzerine etkileri” konulu bildiride, 32 erkek üzerinde yapılan bilimsel çalışmaların verileri yayımlandı.

Araştırma 32 erkek üzerinde yapıldı
Gaziantep Üniversitesi’nden (GAZÜ) bir grup bilim adamı tarafından gerçekleştirilen ve konuyla ilgili ilk defa insanlar üzerinde kontrollü olarak yapılan araştırma özelliğini taşıyan çalışmada, bir ay boyunca Akdeniz diyeti uygulanan 32 erkeğe daha sonra aynı diyetle birlikte bir ay boyunca da 100 gram Antep fıstığı verilerek kan örnekleri alındı.

Kan örnekleri üzerinde yapılan incelemede, Antep fıstığının kolesterol düşürücü etkisinin yanı sıra damar tıkanıklığı ile antioksidan etkisi incelendi.

Cevizden daha etkili
Araştırma bulgularına göre, Antep fıstığının damar tıkanıklığını önleyici etkisi olduğu belirlenirken, bu etkinin cevizden daha fazla olduğu da ortaya çıktı.


İlgili yazılar:

  1. Antep fıstığı mucizesi
  2. Antep fıstığı kilo vermeye yardımcı oluyor!
  3. Kansere karşı Antep Fıstığı
  4. Kalbinizi ve formunuzu koruyor!
  5. Kalp ve Damar Hastalıklarında Beslenmenin Önemi

sponsorlu bağlantılar

İçinizde kalmasın sizde bir şeyler yazın.

İsim: (Gerekli)

eMail: (Gerekli

Yorumunuzu yazın:

 

Sağlık sitesi

Not: Burada yer alan bilgiler sadece bilgilendirme amaçlıdır. Hiç bir şekilde, bir tedavi, uygulama ya da karar için asla baz teşkil etmez, etmemelidir. Bu içerik baz alınarak verilecek herhangi bir karar ya da uygulama için bu site sorumluluk taşımaz. Bu yazıyı okumakla bunu kabul etmiş sayılıyorsunuz.